SIGN IN YOUR ACCOUNT TO HAVE ACCESS TO DIFFERENT FEATURES

FORGOT YOUR PASSWORD?

FORGOT YOUR DETAILS?

AAH, WAIT, I REMEMBER NOW!
bartolomej@uosisb-knin.hr; +385 022-663-312 | Mob.: 095 / 407 12 94
  • IZVJEŠTAJI – ODLUKE – PRAVILNICI
  • NABAVA
  • ARHIVA VIJESTI
  • KONTAKT
  • LOGIN

Udruga osoba s invalidititetom Sveti Bartolomej

Udruga osoba s invaliditetom „Sveti Bartolomej”Knin je humanitarno-socijalna udruga, osnovana 1999.

+385 022-663-312
Email: bartolomej@uosisb-knin.hr;

IBAN: HR54 2407 0001 1005 7291 5, OTP banka
4. gardijske brigade, 22300 Knin,

Open in Google Maps
  • NASLOVNICA
  • O NAMA
  • USLUGE
    • POLUDNEVNI BORAVAK ZA DJECU I MLADE
    • ASISTENCIJA
      • OSOBNA ASISTENCIJA
      • POMOĆNICI U ASISTENCIJI
    • AKTIVNOSTI
    • POMOĆ U KUĆI
  • PROJEKTI
  • DONATORI
  • KONTAKT
Bartolomej j.d.o.o.
  • Home
  • ARHIVA VIJESTI
  • ASISTENCIJA
  • ETIČKI KODEKS ZA OSOBNOG ASISTENTA I KORISNIKA USLUGA
 

BLOG

admin
Četvrtak, 22 listopada 2015 / Published in ASISTENCIJA, Vijesti

ETIČKI KODEKS ZA OSOBNOG ASISTENTA I KORISNIKA USLUGA

Članak 1.

Etičkim kodeksom osobnog asistenta i korisnika usluga utvrđuju se načela i pravila ponašanja osobnih asistenata kojih su se oni dužni uvijek pridržavati s ciljem očuvanja i daljnjeg razvoja ljudskih prava i dostojanstva korisnika kao samostalne i neovisne osobe.

Članak 2.

Pri pružanju profesionalnih usluga u kontaktu s korisnicima, roditeljima, skrbnicima, stručnjacima, radnicima udruge i ostalim osobama s kojima korisnik održava osobne kontakte osobni asistenti su dužni koristiti jezik, termine i razinu komunikacije koji su posve razumljivi.

TEMELJNA NAČELA

Članak 3.

Na prvo mjesto stavlja se dobrobit korisnika, zaštita zdravlja, prikladno okruženje korisnika usluga te se uvažavaju prava i različite potrebe korisnika usluga.

Članak 4.

Korisnika usluge potrebno je kroz jasnu i primjerenu komunikaciju upoznati sa svrhom i ciljem usluge osobne asistencije, u skladu s njegovim mogućnostima.

Briga za dostojanstvo, povjerljivost i poštovanje korisnika i članova njegove obitelji kroz, pristojnost i izražavanje u njegovoj prisutnosti i odsutnosti, dužnost je svih osobnih asistenata, kao i kontrola vlastitih emocija u svrhu izbjegavanja subjektivnosti u procjenama i radu.

Članak 5.

Osobni asistenti su dužni korisnicima usluge pružati uslugu osobne asistencije sukladnu očuvanim sposobnostima i interesima korisnika, voditi brigu o njihovom mentalnom, emocionalnom i fizičkom razvoju u cilju poticanja njihovih maksimalnih mogućnosti.

Članak 6.

Od svih korisnika usluge očekuje se da budu pošteni i dostojni povjerenja, njeguju pravedne međuljudske odnose te surađuju s ostalim radnicima i stručnim suradnicima udruge u svrhu ostvarivanja ciljeva neovisnog življenja i podizanje kvalitete života osoba s invaliditetom.

Članak 7.

Neprihvatljivo je svako neprimjereno uznemiravanje i ponašanje prema drugoj osobi, kojemu je cilj povrijediti njezinu osobnost.

 Uznemiravanjem se osobito smatra svaki čin kojim se ponižava ili vrijeđa druga osoba, osobno dostojanstvo, ometa njezino obavljanje radnih zadataka ili smanjuje kvaliteta života te osobe.

Neprihvatljivo je svako spolno uznemiravanje. Spolno uznemiravanje je specifičan oblik uznemiravanja koji uključuje ponavljano neželjeno upućivanje verbalnih i fizičkih prijedloga spolne naravi drugoj osobi, fizičko zlostavljanje, ponavljano neželjeno iznošenje šala i opaski koje su spolno obojene, uključujući referiranje na spol i spolnu orijentaciju, ruganje i ismijavanje koje je spolno obojeno, izlaganje spolno uvredljivom i uznemirujućem materijalu te zahtijevanje spolnih usluga u zamjenu za određeno djelovanje s pozicije autoriteta

Prilikom pružanja usluge osobne asistencije trebaju se izbjegavati situacije koje između radnika mogu dovesti do sukoba interesa.

ODNOSI OSOBNIH ASISTENATA I KORISNIKA USLUGA

Članak 8.

Osobni asistent će pružati uslugu:

a)      sukladno Ustavu, zakonima i drugim propisima o radu te statutu udruge, vodeći istodobno računa o pravilnom i pravodobnom obavljanju poslova koji su mu povjereni;

b)      pazeći posebno na poštivanje i zaštitu osnovnih ljudskih prava utvrđenih Ustavom, zakonom, UN Konvencijom o pravima osoba s invaliditetom i Konvencijom o zaštiti ljudskih prava i temeljnih sloboda;

c)      poštujući uvijek dostojanstvo korisnika, bez obzira na to o kojoj se osobi radi i bez obzira na njen status, kao i bez diskriminacije u pogledu vjere, spola, spolnog određenja, nacionalnog i regionalnog porijekla, pripadanja etničkoj grupi, boji kože, dobi ili po bilo kojem drugom osnovu;

d)      objektivno, nepristrano i neovisno o izvanjskim stavovima i pritiscima;

e)      sukladno primjerenim postupcima koje zahtjeva korisnik;

f)       uz dužno poštivanje primjerenih pravila o prioritetima koje utvrđuje korisnik i

g)      ulažući svakodnevne napore u svoje stručno usavršavanje.

Članak 9.

Osobni asistenti su dužni:

a)      slijediti upute korisnika i pružati usluge sukladno primjerenim nalozima korisnika;

b)      pružati usluge u vrijeme koje odredi korisnik;

c)      voditi dnevnik rada po aktivnostima i to po danima i satima;

d)      čuvati kao profesionalnu tajnu sve što su doznali o korisniku i njegovim pravima, obvezama i interesima, osim ako bi to predstavljalo kažnjivo djelo;

e)      paziti da svojim ponašanjem ne nanesu štetu korisniku;

f)       nadoknaditi štetu nastalu zbog nepoštivanja ovog Kodeksa, sukladno općim propisima o odgovornosti za štetu;

g)      uvažavati korisnika i odnositi se prema njemu s poštovanjem na način koji isključuje svaku diskriminaciju, zlostavljanje, uznemiravanje ili iskorištavanje;

h)      ne prihvatiti usluge koje bi dovele do kompromitirajućih situacija ili poremećaja odnosa s korisnikom i njegove zlouporabe;

i)        redovito se obučavati, vršiti nadzor i ocjenu svog rada, kao i sudjelovati u svim aktivnostima vezanim uz unapređenje rada osobnog asistenta.

Članak 10.

Odnos korisnika prema osobnom asistentu:

a)      korisnik će se u svakodnevnom radu prema osobnom asistentu odnositi primjereno i s uvažavanjem te biti pravedan;

b)      korisnik će se suzdržavati od privatiziranja odnosa te poticanja osobnog asistenta na djelovanje koje nije sukladno s ovim Kodeksom;

c)      korisnik će pravodobno obavijestiti osobnog asistenta o svim planiranim zadacima te mu osigurati potrebne informacije kako bi osobni asistent svoje dužnosti mogao dobro i ispravno obavljati;

d)      u organizaciji rada korisnik će definirati zadatke i uskladiti ih u najvećoj mogućoj mjerni s mogućnostima, sposobnostima i vještinama svojeg osobnog asistenta;

e)      korisnik će poticati osobnog asistenta na stručno usavršavanje i obrazovanje

Članak 11.

Kao  opravdani razlog za izvanredni otkaz ugovora o radu, bez obveze poštivanja propisanog ili ugovorenog otkaznoga smatraju se:

a)      neizršavanje ili nesavjesno, nepravovremeno i nemarno izvršavanje naloga korisnika usluge;

b)       neopravdan izostanak sa posla ili samovoljno napuštanja posla, zbog čega se poremećuje rad ili organizacija usluge osobne asistencije;

c)      neovlašteno korištenje imovine korisnika usluge;

d)       povreda propisa o sigurnosti i zaštiti na radu, zbog čega je nastupila ili mogla nastupiti šteta za korisnika usluge ili njegovu imovinu;

e)      odavanja profesionalne tajne određene zakonom, drugim propisom ili općim aktom udruge;

f)       zlouporaba položaja ili prekoračenje ovlasti za ostvarivanje svojih osobnih interesa;

g)      svaki čin, pojedinačan ili ponavljani, verbalni, neverbalni ili fizički koji stvara ili pridonosi stvaranju neugodnih i neprijateljskih radnih okolnosti ili koju drugu osobu zastrašuje, vrijeđa ili na bilo koji način omalovažava ili ponižava;

h)      nepropisni i nekorektni odnosi osobnog asitetnta prema korisnicima usluge i članovima njegove uže obitelji;

i)        Otuđivanje, pronevjera, oštećenje ili uništavanje imovine nepravilnim rukovanjem ili nemarnim odnosom prema radu;

j)        trajno narušeni osobni odnosi između korisnika usluge i osobnog asistenta zbog čega, uvažavajući sve okolnosti, daljnje pružanje usluge od strane osobnog asistenta nije moguće.

Članak 12.

Korisnici usluga i osobni asistenti mogu se obratiti predsjedniku udruge i ukazati na ponašanje osobnih asistenta i korisnika, koje je protivno odredbama ovoga Etičkoga kodeksa.

Prije davanja odgovora predsjednik udruge zatražit će pisano očitovanje, ili drugo prikladno očitovanje, osobe na kojeg se odnosi pritužba i provesti odgovarajuće postupke kako bi se utvrdile odlučne činjenice.

            Predsjednik može po potrebi pokrenuti postupak zbog povrede radne obveze utvrđene zakonom, Statutom udruge, Etičkim kodeksom ili drugim propisom.

UPOZNAVANJE OSOBNOG ASISTENTA S ETIČKIM KODEKSOM

Članak 13.

Predsjednik, ili osoba koja je ovlaštena od strane predsjednika, dužna je sve osobne asistente i korisnike, kao i ostale osobe koje na bilo koji način sudjeluju u radu i djelovanju udruge, upoznati s odredbama ovoga Etičkog kodeksa.

Osobni asistenti koji se primaju u radni odnos moraju prije potpisivanja ugovora o radu biti upoznati s odredbama ovoga Etičkog kodeksa te se istoga pridržavati.

Članak 14.

Etički se kodeks ističe na vidnome mjestu u udruzi. Ovaj Etički kodeks može se objaviti na internetskoj stranici udruge.

Etički kodeks mora poznavati svaki radnik udruge.

STUPANJE NA SNAGU

Članak 15.

Etički kodeks stupa na snagu danom donošenja. 

  • Tweet

What you can read next

RESTAURANT TRI LOVCA KNIN
Verica
Osobna invalidnina

You must be logged in to post a comment.

KATEGORIJE

Traži

Zadnje vijesti

  • MEĐUNARODNI DAN OSOBA S INVALIDITETOM, VOLONTERA, LJUDSKIH PRAVA i BLAGDAN SVETOG NIKOLE

    Jučer, 6. prosinca, se u Udruzi osoba s invalid...
  • MEĐUNARODNI DAN VOLONTERA

    Udruga ZvoniMir Imamo Super volontera Marko Ček...
  • SVETA KATA SNIJEG ZA VRATA

    ...
  • BOŽO SPAJIĆ – POČIVAJ U MIRU!

    S tugom smo primili vijest kako nas je zauvijek...
  • 18. studeni – Dan sjećanja na žrtve Domovinskog rata i Dan sjećanja na žrtvu Vukovara i Škabrnje

    Djeca “Svetog Bartolomeja” za Vukov...

Arhiva vijesti

  • prosinac 2023
  • studeni 2023
  • listopad 2023
  • rujan 2023
  • kolovoz 2023
  • srpanj 2023
  • lipanj 2023
  • svibanj 2023
  • travanj 2023
  • ožujak 2023
  • veljača 2023
  • siječanj 2023
  • prosinac 2022
  • studeni 2022
  • listopad 2022
  • rujan 2022
  • kolovoz 2022
  • srpanj 2022
  • lipanj 2022
  • svibanj 2022
  • travanj 2022
  • ožujak 2022
  • veljača 2022
  • siječanj 2022
  • prosinac 2021
  • studeni 2021
  • listopad 2021
  • rujan 2021
  • kolovoz 2021
  • srpanj 2021
  • lipanj 2021
  • svibanj 2021
  • travanj 2021
  • ožujak 2021
  • veljača 2021
  • siječanj 2021
  • prosinac 2020
  • studeni 2020
  • listopad 2020
  • rujan 2020
  • kolovoz 2020
  • srpanj 2020
  • lipanj 2020
  • svibanj 2020
  • travanj 2020
  • ožujak 2020
  • veljača 2020
  • siječanj 2020
  • prosinac 2019
  • studeni 2019
  • listopad 2019
  • rujan 2019
  • kolovoz 2019
  • srpanj 2019
  • lipanj 2019
  • svibanj 2019
  • travanj 2019
  • ožujak 2019
  • veljača 2019
  • siječanj 2019
  • prosinac 2018
  • studeni 2018
  • listopad 2018
  • rujan 2018
  • kolovoz 2018
  • srpanj 2018
  • lipanj 2018
  • svibanj 2018
  • travanj 2018
  • ožujak 2018
  • veljača 2018
  • siječanj 2018
  • prosinac 2017
  • studeni 2017
  • listopad 2017
  • rujan 2017
  • kolovoz 2017
  • srpanj 2017
  • lipanj 2017
  • svibanj 2017
  • travanj 2017
  • ožujak 2017
  • veljača 2017
  • siječanj 2017
  • prosinac 2016
  • studeni 2016
  • listopad 2016
  • rujan 2016
  • kolovoz 2016
  • srpanj 2016
  • lipanj 2016
  • svibanj 2016
  • travanj 2016
  • ožujak 2016
  • veljača 2016
  • siječanj 2016
  • prosinac 2015
  • studeni 2015
  • listopad 2015
  • rujan 2015
  • kolovoz 2015
  • srpanj 2015
  • lipanj 2015
  • svibanj 2015
  • travanj 2015
  • ožujak 2015
  • veljača 2015
  • siječanj 2015
  • prosinac 2014
  • studeni 2014
  • listopad 2014
  • rujan 2014
  • kolovoz 2014
  • srpanj 2014
  • lipanj 2014
  • svibanj 2014
  • travanj 2014
  • ožujak 2014
  • veljača 2014
  • siječanj 2014
  • prosinac 2013
  • studeni 2010
  • listopad 2010
  • siječanj 2010
  • rujan 2009

TKO SMO MI?

Udruga osoba s invaliditetom „Sveti Bartolomej”Knin je humanitarno-socijalna udruga, osnovana 1999. (17.11.1999. – osnivači 10 osoba s invaliditetom, 2 socijalna radnika), registrirana 05.01.2000. godine. Udruga učlanjuju osobe s invaliditetom kao i sve fizičke i pravne osobe zainteresirane za zaštitu i promicanje zajedničkih humanitarnih, socijalnih i zdravstvenih i drugih interesa osoba s invaliditetom.

  •  

Radno vrijeme

Ponedjeljak- Petak: 07:00 - 15:00
Subota: Ne radimo
Nedjelja: Ne radimo
UDRUGA OSOBA S INVALIDITETOM SVETI BARTOLOMEJ, Suronjina 14, 22300 Knin, +385 022-663-312, bartolomej@uosisb-knin.hr, IBAN: IBAN: HR54 2407 0001 1005 7291 5 - OTP banka d.d.
TOP Skip to content
Open toolbar

Accessibility Tools

  • Increase Text
  • Decrease Text
  • Grayscale
  • High Contrast
  • Negative Contrast
  • Light Background
  • Links Underline
  • Readable Font
  • Reset