Draga djeco,
kako je prošlo više od tjedan dana od našeg zadnjeg viđenja, odlučili smo da se na ovaj način nastavimo družiti s vama, a vi s roditeljima, sestrom (sestrama), bratom (braćom), ako su uz vas, neki s bakom i djedom.
Zato draga djeco i roditelji, ovim putem vam donosimo šarolik program za rad, igru i zabavu kod kuće. Nadamo se da ćete uživati u danima koji slijede i javite nam kako vam se svidjelo?
Poštovani roditelji,
Kako imamo veliki broj djece različitog uzrasta i različitih mogućnosti, da bih krenuli raditi počinjemo s nečim što je djeci uvijek zabavno i korisno. Potrudit ćemo se zadovoljiti potrebe većine naše djece i mladih, uključujući u to i cijelu Vašu obitelj. Ovim želimo za vrijeme trajanja ove situacije, uz vas što više djecu osnažiti, (iako ne dolaze kod nas), neke odvući od TV i igrica, a prije svega želimo da zajedno pokušate što kvalitetnije iskoristiti ove vrijeme s djecom.
Važno je da djeca tijekom dana i dalje imaju strukturi, neovisno o tome što su kući. Što to znači? Struktura ili dnevni rituali podrazumijevaju aktivnosti koje se obavljaju svaki dan na isti način/redoslijed/vrijeme i tako djeci postaju predvidljiva i poznata. Bilo bi zgodno da dan organizirate na način kako je to bilo prije uvođenja preventivnih mjera, odnosno da se vi i djeca budite u isto ili slično vrijeme, obavljate jutarnju higijenu i doručak(ovisno o tome kakve ste rituale imali do sada). Nakon toga npr. djeca i vi pospremite stol za sobom, odlažete prljavo suđe za to predviđeno mjesto. Zatim, za djecu koja idu u školu organizirana je nastava na daljinu. Kao i prije mjere ostanka kod kuće, djeca bi nakon škole došla, pretpostavljam jela, odmorila se i radila domaću zadaću. Pokušajte taj ritam zadržati i dalje. Za djecu koja su išla u vrtić ili kod nas možete oragnazirati vrijeme ”sad smo u vrtiću ili u Udruzi” i tada raditi neke od predloženih aktivnosti. Budite kreativni, dajte sebi i djetetu/djeci slobodu; npr. možete imati različite dijelove unutar kuće za različiti stvari, kao otoke aktivnsoti(naravno, kada je to moguće) i tijekom dana mijenjati prostor u skladu s aktivnostima-npr. radni stol u dnevnom boravku koristimo kada radimo i učimo, prostor u hodniku kada se igramo, kauč je za odmor i slobodne aktivnosti i slično. Tako ćete dobiti na dinamici tijekom dana, sebi omogućiti bolji pregled aktivnosti i načina na koje vaše dijete provodi vrijeme, a djeci će biti zabavno. Osim toga, na taj način ćete im omogućiti usvajanje novih pravila te povezivanje određene situacije sa određenim, primjerenim ponašanjem, što može biti dugoročno korisno. Ako ste sa vašim djetetom imali ritual odmora ili zajedničke igre u popodnevnim satima, probajte se toga i dalje držati. Također, pridržavajte se i određenog vremna odlaska u krevet kao i obavljanja higijene prije.
Ne morate se strogo pridržavati navedenih prijedloga, slobodni ste kreirati svoje, no važno je da djeca i dalje imaju određenu rutinu i strukturu tijekom dana, da znaju kada se radi što i što mogu očekivati. Time im omogućavate predvidljivost i lakše snalaženje u novoj situaciji te minimalizirate potencijalni stres koji proizlazi iz situacija neizvjesnosti. To im pak daje osjećaj sigurnosti i emocionalne stabilnosti-lakše se reguliraju, što može smanjiti razvijanje neprimjerenih ponašanja u svrhu samoregulacije.
Podsjećamo da je za vas roditelje važno da misliti i na sebe i svoju dobrobit. Ova situacija je za sve nas nova i nepoznata, zbog čega je normalno da se ponekad osjećamo tjeskobno, da nas je strah i da nam se povremeno čini da nećemo to izdržati. Kada je to tako, korisno bi bilo usmjerite se na stvari koje možete kontrolirati, a ne na one koje su van vaše moći, poput epidemije. Pronađite stvari koje vas vesele i smiruju (glazba, knjiga, čišćenje, spremanje jela, šetnja (uz pridržavanje mjera prevencije širenja epidemije)i slično.) Razgovarajte sa svojom djecom, verbalizirajte kako se osjećate na njima razumljivom jeziku jer na taj način i oni uče o osjećajima i kako se nositi s onim manje ugodnim. Važno je da ste vi dobro da bi i vaša djeca to bila.
Podsjećamo da nas kontaktirate svakim radnim danom od 7-15h, u redu je ako bude i van toga (no možda tada nećemo odmah odgovoriti, ali odgovaramo čim prije) na brojeve telefona: 095/455-4005-teta Sanela i 098/455 184-teta Jovanka. Tu smo za sva pitanja i potrebe Vaše djece i Vas.
VJEŽBAJMO ZAJEDNO:
Prije nego krenemo s vježbama pripremimo prostor da bude slobodan, provjetren. Vježbati možemo više puta kada je djeci dosadno. Budite kreativni i potaknite djecu.
Vježbe razgibavanja: Roditelj počinje vježbe razgibavanja glava- vrat, dijete ((dajte djeci koja znaju da vode vježbu razgibavanja,ako ima više djece svakom dajete zadatak koji će preuzeti, manjoj djeci vi pomognite) nastavlja grudni koš, ruke, slijede leđa, trbuh, kukovi, noge, stopala.) Možete koristiti i pjesmice za vježbanje.
Vježbe krupne (grube) motorike, vježbe uključuju i lijevu i desnu stranu tijela (stopala, noge i ruke). Ovdje djeca vježbaju sukladno svojem tempu.
Skakanje i stajanje na jednoj nozi: Neka dijete skače 5 sekundi na jednoj, a potom i na drugoj nozi. Bitno je da ne skače brzo, već da lagano skače i kontrolira skokove. Zatim može probati stajati na jednoj nozi što dulje može (jedna pa druga noga).
Žablji skokovi: Neka djeca ( žapci) krenu s jednog kraja sobe na drugi skačući što više mogu. Možete staviti i male predmete na pod koje trebaju preskočiti. Objasnite im da za ovu vježbu nije bitna brzina, već pravilni skokovi.
Prebacivanje loptice: Pronađite malu lopticu i neka ju dijete jednom rukom baca u zrak, a drugom hvata. Potom zamijenite ruke. Neka dijete ponavlja vježbu dok god ima volje. Kad se jako dobro izvježba, može izvoditi istu vježbu hodajući po ravnoj liniji za dodatan izazov. Mala djeca prebacuju lopticu iz ruke u ruku i hodaju, jer teško da će uspjeti bacati u vis i uhvatiti. (Svi vole vježbe s loptom).
Sjena: Objasnite djetetu da bude vaša sjena dok se krećete prostorom i obavljate jednostavne radnje (dodirnete neki predmet, vrtite rukama, stavite ruku na glavu i sl), ono Vas prati, imitira Vas u svakoj kretnji, hodu „prava sjena“.
Preskakanje kruga (za ovo je dobar hula hup ako djeca imaju): Položite neki krug (napravite od manje plahte, ručnika ili ako imate hula hop) na pod“ Žabe u baru, žabe iz bare“: kada kažete djetetu “ Žabe u baru“! – ono ulazi jednom pa drugom nogom u krug, na Vašu verbalnu naredbu „Žabe iz bare“ dijete izlazi iz kruga (bare), jednom pa drugom nogom. T sve možete načiniti zanimljivijim kada se uključe sva djeca, a vi ubrzavate tempo igre, čak se djeca međusobno mogu i takmičiti. Kada dijete pogriješi izlazi iz igre, pobjednik je dijete koje najduže ostaje u igri
Vrtnja hula hupa: Hula hup je zabavan, a ujedno i odličan za razvoj ravnoteže i koordinacije.
Kreći se kao… Zadajte određenu životinju, a potom oponašajte njen način kretanja. Super je imitirati zmiju, zeca, raka, patku, konja u galopu; ljude: bebu, vojnika, djeda ili baku, robota.
Ovo možete raditi i sa emocijama-hodaj kao da si tužan, sretan, ljut, uplašen, uzbuđen i slično…možete i pogađati emocije jedni drugih, kao u pantomimi…
Dodatak*: možete im zadati više vrsta hoda odjednom te tako raditi na pamćenju i koncentraciji. Ne zaboravite dati djeci da zadaju zadatke.
Manja djeca neka pužu, okreću s trbuha na leđa – kotrljaju se. Pomognite im. Vježbajte s njima na podu.
Provlačenje i skrivanje: Stavite im prepreke za provlačenje (stolice, stol), napravite im šator od deke da se skrivaju. Sa mlađom i neverbalnom djecom igrajte se skrivanja „Ku-ku, Gdje si“?“Aaaaa –tu si!“ Uđite s njima ispod stola, u „šator“, iza zavjese, iza fotelje… održite interakciju bilo verbalno bilo neverbalno, kontakt očima produžite, vokalizirajte (brblja, izgovara po koju riječ…) kad i dijete vokalizira ili što već, radite što i dijete. Nastavite istu aktivnost koju je dijete započelo, čekajte dječju reakciju, uživajte u interaktivnom odnosu, „uživajte sa svojim djetetom/com!“. Sa djecom koja su verbalna igrajte se skrivača (objasnite im pravila), dijete ili Vi možete brojati: 1,2, 3,…. „Tko se nije skrio, magarac je bio“, ili „Ćiri bu- ćiri ba, sadﹰ te tražit’ idem ja!“, „Abraka- dabra,- pronašao/la samte!“. Djeca vole ovakve vesele i potičuće igre.
Završili smo vježbu, sada možemo lagano udahnuti na nos i izdahnuti (4-5 x).
Na kraju vježbe sjednite na pod uz dijete/cu i počnite razgovor o vježbanju zajedno. Postavite pitanja koja su sukladna situaciji u vrijeme vježbe. (npr Što nam je bilo smiješno i čemu smo se smijali?, tko je radio jako sporo, a tko brzo?, Jesmo li svi čekali svoj red i sl?). Isto radimo s neverbalnom djecom, gledamo im, potičemo na interakciju, škakljamo, vrtimo, čineći im ugodu.)
Ovdje se može koristiti i vježba opuštanja „Krug koji diše“.
Ove vježbe mogu biti uvod u upoznavanje i usvajanje dijelova tijela. Dijete treba osvijestiti svoje tijelo u stvarnom i gestovnom prostoru. (postoji mnogo pjesmica za dijelove tijela). Treba djetetu imenovati da pokazuje na sebi i drugom (neverbalna djeca), ili pokazivati da imenuje i imenovati da pokazuje na sebi i drugom (verbalna djeca).
Uz grubu (krupnu) motoriku važno je razvijati i finu motoriku. Fina motorika je sposobnost stvaranja preciznih sitnih pokreta rukom uz zadržavanje dobre koordinacije između prstiju i oka. Osim povezanosti grube i fine motorike, važno je istaknuti povezanost fine motorike i razvoja govora. Djeca svoju spoznaju o svijetu i nove riječi uče i putem osjeta odnosno fine motorike. Djeca kod koje potičemo finu motoriku kroz rad s različitim teksturama, veličinama, oblicima, ujedno uče obilježja tih predmeta pa tako za plišanc znaju da je mekan, stol da je gladak, limun da je kiseo, lopta je čičkava ili glatka, velika ili mala. Djeca te riječi odnosno pridjeve razumiju te pohranjuju u svoj receptivni rječnik, a kasnije i produciraju (ekspresija).
Kako ćemo poticati finu motoriku?
Vrlo jednostavno – uz pomoć svakodnevnih stvari koje pronađemo u, kuhinji, ladicama, igračkama (Pazite! Djetetu ne dajemo oštre i sitne predmete). Djetetu moramo uvijek pokazati i objasniti što radimo. Evo nekoliko primjera!
Vježbamo pincetni hvat: Od materijala nam trebaju: gumbi, veća pinceta, loptice vate. Djetetu damo pincetu da je uhvati palcem i kažiprstom (tzv. pincetni hvat) i treba da gumbe prebacuje s jedne hrpe na drugu ili iz jedne čaše u drugu. Ako je djetetu teško s gumbima, za početak možete pokušati s kuglicama vate, što god vam je na raspolaganju. Ovdje možete djetetu dati komad papira da ga kida na sitne komadiće, koristeći palac i kažiprst.
Provlačenje i nizanje (šarene perlice za mamine ogrlice): Za ovu aktivnost trebaju ukrasne perlice, ukoliko ih nemate, umjesto njih može poslužiti slamčice u boji koje izrežemo, tjestenine “pužići” ili drugi oblici i različite veličine (s rupom) – šareno obojeno! Na čvršću špagu (ili vezica za cipele) dijete niže perlice pri tome vježbajući provlačenje i pridržavanje špage. Starijoj djeci možemo zadati točno određeni uzorak boja koji mora ponavljati pri čemu vježbamo vizualnu percepciju na kreativan način (nemojte koristiti tuđe kreacije ili neke sheme s interneta ili brošura!).
Škarice -rezalice: Jedna od vještina koju djeca usvajaju kroz vrtićku dob jest i rezanje škarama. Rezanje škarama je u početku djeci teško, nerado ih koriste. Rezanje je nepravilno (više kidaju nego režu), da bi djeca kasnije mogla vrlo lako raditi čak i kružne pokrete škarama! Postoji mnogo izvedbi rezanja škarama, mi predlažemo linijsko rezanje šireg papira na trakice. Kraj papira zalijepite za stol i dijete drugi kraj reže na trakice. To je ravnocrtno rezanje, kružno rezanje se vježba korištenjem promotivnih kataloga.
Kvačice- štipaljčice: Kvačice možemo iskoristiti u aktivnosti poticanja fine motorike! Ako imate djevojčice možete koristiti odjeću za bebe – lutke, ako ne možete od različitog papira izrezati majice, hlače, čarape i ostale odjevne predmete koje dijete mora uz pomoć kvačica objesiti na improvizirani štrik – konop razapet između dva stolca u kuhinji! U aktivnost možemo uključiti imenovanje boja, prebrojavanje, odjevne predmete i sl. Štipaljke neka budu mekše da ih dijete može otvoriti.
Njihovo veličanstvo Lego kocke: Lego kocke, vole sva djeca! Možemo ih koristiti u mnogo aktivnosti. Tako da dijete kocke koristi za vježbanje tzv pincetnog hvata, preslagivanje sa hrpe na hrpu (iz čaše u čašu), može ih razvrstavati po boji,(prebrojavanje hrpe te pridruživanje – koja hrpa ima isto/različito?). Slaganje građevina i drugih oblika Lego-kocaka razvija kod djece svjesnu koncentraciju i potiče kreativnost. Modeliranje kockama – razvoj kreativne i simboličke igre, igra u paru, čekanje i naizmjenično slaganje (usvajanje zamjenica ja- ti!)…
Poslije svake aktivnosti, sjednite i razgovarajte o aktivnosti. Pohvalite dijete dok radi, samo ako je dobro uradilo. Recite djetetu (ime djeteta) . to si lijepo ili dobro uradio, ne uvijek za svaku stvar „Bravo!“, to nema efekta. Imenujte što je točno dobro dijete odradilo (”Popeo si se na stolicu”, ”Dodao si mi olovku”.). Na kraju možete reći „Bravo“!- mi smo ovo super odradili. Djeca koja su verbalna će vam reći da li mu je bilo ugodno ili ne, djeca koja su neverbalna pokazat će vam gestom, mimikom, kontaktom očima, izrazom lica, držanjem tijela.
Tijekom dana možete koristiti veliki broj aktivnosti u igri s djecom, no pazite da ne pretjerate. Ne morate odmah proći sve ponuđene aktivnosti, niti mijenjati puno aktivnosti tijekom dana (dovoljno je 3-4-ovisno o vremenu trajanja). Odaberite koje vam se čine najbolje za vaše dijete u ovom trenutku, a kasnije mijenjajte. Ne zaboravite ustarajati u aktivnosti na način da se ona odvije do kraja. Slobodno, dajte djeci da izaberu sama, no izbor suzite na 2-3 stvari, jer će ih veći izbor nepotrebno zbuniti.
DRUŠTVENE IGRE– zabavne za sve , pomaže u razvijanju pažnje, važne za razvoj djeteta (ovdje smo nabrojali samo dio igara)
„Čovječe ne ljuti se!“- igra koja se ne prerasta, zabavna i izazovna. Ovdje se poštuju pravila, čekanje, iščekivanje, nošenje s pobjedom ili porazom (emocionalna strana), boje, brojanje, veći – manji broj (više ili manje). U svakom slučaju vam preporučujemo da se igramo.
Igre s kartama: Mnoge igre s kartama povećavaju sposobnost koncentracije i pažnje, te utječu na kratkoročno pamćenje i strateško razmišljanje.
Memorijske kartice možete isprintati već gotove ili ih složiti sami od slika iz časopisa ili novina. Položite karticu na stol ispred djeteta, licem prema gore, i ostavite je tako nekoliko minuta dok dijete ne prepozna i zapamti sve likove. Zatim karticu okrenite licem prema dolje i zamolite dijete da se pokuša prisjetiti svih predmeta prikazanih na kartici. Mijenjajte kartice i pomalo skraćujte vrijeme koje je potrebno da se zapamte likovi s kartice. Memorijske kartice ne pomažu samo u vježbanju pamćenja već pomažu i u razvijanju rječnika te razvoju vizualne percepcije
Puzzle: Slagalice poboljšavaju kratkoročno pamćenje, koncentraciju i strateško razmišljanje.
Šah: Djeca kroz igru uče o važnosti poštivanja pravila, potiče ih se na komunikaciju bez nasilja te mirno rješavanje problema. Osim pozitivnog utjecaja na odgojni razvoj učenika šahom se može utjecati i na poboljšanje obrazovnih sposobnosti. Šah potiče razvoj pamćenja, koncentracije, brzine računanja, vizualnog predočavanja, logike razmišljanja i rasuđivanja.
Tangram: Tangram je matematička slagalica koja se sastoji od sedam geometrijskih oblika, koji složeni tvore kvadrat. Tu su dva mala, jedan srednji i dva velika trokuta, jedan paralelogram i jedan kvadrat. Cilj je oblikovati određeni oblik (zadan je samo obris ili silueta) a pravila su: Uvijek se mora upotrijebiti svih sedam dijelova. Dijelovi se postavljaju jedan do drugog, ne smiju preklapati. Dijelovi se po potrebi mogu preokrenuti na drugu stranu. Sheme za tangram možete naći na nternetu i izraditi kod kuće.
Slaganje kocaka – Slaganje građevina i drugih oblika od drvenih kocki ili Lego-kocaka razvija kod djece svjesnu koncentraciju i potiče kreativnost. Kod slaganja kocaka, potičite dijete na maštovitost. Djeca su kreativna, sami slažu različite modele. U početku uče imitiranjem pa ih moramo poticati i pokazivati. Najbolja je u početku gradnja kocke na kocku u visinu. Razvijajte paralelnu igru sa svojim djetetom, zatim slijedi naizmjenična gradnja, ja-ti, pri čemu dijete uči čekati i usvaja pravila igre u paru. Budite strpljivi i poticajni za dijete.
IGRE ZA RAZVOJ PERCEPCIJE, KONCENTRACIJE I MISAONE IGRE
Djeca predškolskog i školskog uzrasta imaju šire polje interesa, što zahtjeva široku lepezu aktivnosti kojima mogu zadovoljiti svoje potrebe. Neka djeca vole enigmatiku, mozgalice, crtanje, igru slovima i brojevima, igre pogađanja, što se može ponuditi kroz:
Križaljke sa slikama: Križaljke poboljšavaju koncentraciju, šire rječnik i opće znanje. Križaljke se mogu naći na internetu, u tisku, u udžbenicima.
Točkalice: Spajanje točaka u sliku povećava koncentraciju i razvija kreativnost, razvoj fine i grafomotorike. Točkalice su zabavne za djecu jer dijete spajanjem točkica uči i redoslijed brojeva ili slova. Dijete prepoznaje znak za broj, koji uz pomoć treba povezati s količinom broja. Isto je i sa slovima, gdje prepoznaje slovo koje treba povezati s glasom kojem odgovara.
Labirint: Rješavanje labirinta poboljšava koncentraciju i strateško razmišljanje. Djeca počinju s rješavanjem jednostavnih labirinta. Osim što se zabavljaju, djeca razvijaju vizualno motornu percepciju, finu motoriku i grafomotoriku.
Traženje razlika: Igra traženja razlika poboljšava zapažanje i koncentraciju, potiče vizualnu percepciju, budi kod djeteta znatiželju. Dijete opisuje razlike koje pronađe, čime bogati vokabular i proširuje opće znanje.
Zagonetke sa slovima i brojevima: Igre za povećanje koncentracije i pažnje. Primjer: Počni sa prvim poljem i slijedi linije. Putem redom čitaj slova i otkrij što je napisano.
Oboji po brojevima: Bojanke razvijaju finu i grafomotoriku motoriku, koncentraciju i kreativnost.
Što nije bilo na stolu?
Ovo je izuzetno dobra igra za razvoj pažnje, memorije i koncentracije kod djece. Kako igrati: Stavite na stol 5 do 10 stvari (ovisno o dobi i mogućnostima djeteta) – olovku, licu, gumicu, kockicu, kutiju šibica i tako dalje. Pustite dijete da promatra minutu ili dvije, zatim ga zamolite da zatvori oči ili da se okrene. Maknite jednu od stvari i umjesto nje stavite neku drugu. Vaše dijete sad otvara oči i mora otkriti predmet koji prije nije bio na stolu. (Bonus pitanje: Koja stvar nedostaje?) Ako vaše dijete brzo i s lakoćom rješava zadatak, možete ga zakomplicirati:
– povećati broj stvari i / ili skratiti vrijeme promatranja. Umjesto predmeta možete koristiti i kartice sa slikama, na primjer kartice od igre memorije.
Varijanta 2: Što ovdje nedostaje? Umjesto da mijenjate dvije stvari, možete maknuti jednu stvar (ili jednu karatu) i presložiti ostatak predmeta/slika na stolu, kako se ne bi vidjelo prazno mjesto. Vaše dijete sada treba otkriti koja od stvari nedostaje.
Mnoga djeca vole slikovni materijal, slušati i pričati priče, zanimljive događaje. Veliki broj djece voli da priča priče po slikama. Nekada su toliko maštoviti i zabavni da nam je žao što nismo snimali dok pričaju. Sada Vi to možete uraditi. Možemo nakon kućne izolacije, napraviti zbirku dječjih priča ispričanu u specifičnim uvjetima.
Slike pričalice (igra je kao kod kockaste priče)
Slike pričalice se mogu koristiti na mnogo načina, a ovdje se nalazi nekoliko ideja za njihovo korištenje: Kreativno pričanje: neka dijete izabere nekoliko sličica i ispriča priču koja uključuje sve izabrane sličice redom. Na ovaj način mlađa djeca koja još ne znaju pisati, ali uživaju u pričanju priča razvijaju kreativnost, maštu i obogaćuju svoj rječnik. Pričanje u krug: Svatko izabere jednu sličicu. Prvi u krugu počinje priču koja se odnosi na njegovu sliku, zatim slijedeći u krugu nastavlja priču u koju uključuje temu svoje sličice i tako redom. Sličice se mogu izvlačiti u krug tako dugo dok sve ne budu potrošene, a priča završena. Iskoristite stariju djecu da čitaju mlađoj djeci. Osim što vježbaju čitanje, trebaju priču prepričati ili postavljati pitanja u svezi priče. U ovu svrhu možete koristiti bilo koje slike koje imate kod kuće, npr. Slike životinja, predmeta, mjesta, situacija, fotografije, slikovnice…
Priče za dan i za laku noć
Priče koje čitamo ili pričamo djeci trebaju sadržajno biti zanimljive djeci. Tekstovi da su kratki, u skladu s uzrastom i mogućnosti djeteta. Kod čitanja igrajte se s djecom pretvaranja (igra uloga). Koristite različitu intonaciju, kad je nešto zanimljivo naglasite i tako privucite pozornost djeteta. Ako je tekst zanimljiv i dijete će na svoj način učestvovati, zapitkivati, paziti, smješkati se. Igra pretvaranja je uvijek zanimljiva i poticajna za dijete, pa ih u tome i podržite. Za ovu priliku smo vam pripremili dvije zanimljive priče. Osim čitanja, igre uloga, ovdje se može koristiti i serijacija, odnosi i relacije. Ovako dalje nastavljamo s usvajanjem prijedloga (u, na, ispod, iznad…) i priloga (prema, ka…), odnosa i relacija sebe i drugih (ispred mene, iza mene, pored mene, u sredini…..).
Djeca koja znaju čitati mogu čitati onoj djeci koja ne čitaju. Potaknite djecu na čitanje. Jedna priča je u riječi i slici tj. slikopriča, druga je kratka i možete je odglumiti. Djeca mogu da nacrtaju priču ili da sami napišu svoju priču. Možete za čitanje koristiti slikovnice i knjige koje imate kući.
Prvašići mogu čitati jer ste gotovo svi naučili VTS i MTS.
Djed i repa
Posijao djed repu. Izraste repa golema, pregolema. **
Stade djed repu čupati iz zemlje: povuci, potegni, iščupati ne može.
Pozove djed u pomoć baku.
Baka za djeda, djed za repu: povuci, potegni, iščupati ne mogu.
Pozove baka u pomoć unuku.
Unuka za baku, baka za djeda, djed za repu: povuci, potegni, iščupati ne mogu.
Pozove unuka u pomoć psića Žuću.
Žućo za unuku, unuka za baku, baka za djeda, djed za repu: povuci, potegni, iščupati ne mogu.
Pozove Žućo u pomoć macu.
Maca za Žuću, Žućo za unuku, unuka za baku, baka za djeda, djed za repu: povuci, potegni, iščupati ne mogu.
Pozove maca u pomoć miša.
Miš za macu, maca za Žuću, Žućo za unuku, unuka za baku, baka za djeda, djed za repu: povuci, potegni, iščupaju repu !
pregolema** – jako velika
Nadamo se da smo Vam za početak ponudili dovoljno sadržaja.
Slijedi novi ciklus koji će sadržavati slušne i govorne vježbe i drugih dobrih stvari.
Srdačan pozdrav upućuju Vam vaše tete, Petar, Nikola i Željo iz Poludnevnog boravka.
SVA PITANJA POSTAVLJATI NA MOBITEL – 095 4554 005